a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
Włączenie Cookies:
Internet Explorer firmy Microsoft:
"Narzędzia" › "Opcje internetowe" › "Prywatność" › "Ustawienia/Zaawansowane ..." › "Pliki cookie/Zaakceptuj"
Opera:
"Narzędzia" › "Preferencje…" › "Zaawansowane" › "Ciasteczka/Akceptuj ciasteczka"
Mozilla Firefox:
"Narzędzia" › "Opcje…" › "Prywatność" › "Ciasteczka/Akceptuj ciasteczka"
Google Chrome:
"Ustawienia Google Chrome" (Symbol z kluczykiem) › "Opcje" › "Dla zaawansowanych" › "Prywatność" › "Ustawienia treści" ›
"Pliki cookie" › "Zezwalaj na przechowywanie danych lokalnie (zalecane)"
Apple Safari:
"Preferencje" › "Ochrona" › "Akceptuj pliki cookie: zawsze"
Pierwsza metoda to masowanie blachy za pomocą narzędzi specjalnie do tego celu wykonanych z odpowiednich gatunków stali, narzędzia te potocznie nazywa się heblami. Nazwa "hebel" pochodzi z języka niemieckiego i w dosłownym tłumaczeniu znaczy "dźwignia". Naprawa jest metodą inwazyjną i polega na masowaniu blachy od wewnątrz w celu przywrócenia jej poprzedniego kształtu. W celu uzyskania dostępu do spodniej strony blachy często należy zdemontować jakiś element karoserii, np. podsufitkę dla naprawy wgnieceń znajdujących się na dachu. Demontaż nie zawsze jest konieczny i zależy od wielu czynników, niemniej jednak musi to ocenić doświadczony technik usuwania wgnieceń.
Druga metoda, tzw. "na klej", jest bezinwazyjna i polega na wyciągnięciu wgniecenia przy pomocy specjalnie do tego skonstruowanych narzędzi oraz kleju o odpowiednich własnościach fizycznych. Sposób ten wykorzystuje się przy naprawie w trudno dostępnych dla hebli miejscach lub gdy ilość wgnieceń powoduje nieopłacalność metody pierwszej.
W obu przypadkach ważnym elementem naprawy jest światło. Stosuje się tu lampy o specyficznych właściwościach świetlnych. Najważniejszym elementem obu technik jest jednakczłowiek. To właśnie od jego umiejętności zależy na ile dokładnie i sprawnie naprawa zostanie przeprowadzona, kwalifikacje i doświadczenie są w tym procesie bardzo ważne.
Naprawa metodą PDR jest możliwa, gdy lakier w miejscu wgniecenia nie jest uszkodzony!
Koszt naprawy ustalany jest indywidualnie na podstawie oględzin pojazdu.
Technologia ta narodziła się około 1940 roku w zakładach Mercedesa, gdy w czasie produkcji pracownicy zauważyli wgniecenia i inne niedoskonałości na karoserii, które należało jakoś usunąć. Metoda ta była przez wiele lat nieznana ogółowi społeczeństwa i nie wychodziła poza mury zakładów produkcyjnych samochodów osobowych. Do dziś wielkie koncerny samochodowe stosują tę metodę w celu usunięcia wgnieceń powstałych w wyniku nieudolnego montażu elementów karoserii.
W 1983 roku w Stanach Zjednoczonych powstała firma Dent Wizard, która jest obecnie największą na świecie firmą świadczącą usługi usuwania wgnieceń i zatrudniającą ok. 1400 pracowników (stan na rok 2008) i działającą na terenach obu Ameryk i Europy. W połowie lat 90. w Niemczech powstały pierwsze firmy zajmujące się tą technologią, głównie oferujące swe usługi ubezpieczycielom, którzy zawsze szukają metod jak najtańszego usunięcia szkód, które w przypadku gradobicia w miejskich aglomeracjach liczone są nawet w milionach.
W Polsce metoda pojawiła się stosunkowo niedawno. Początki nowego wieku to również początki tej technologii w Polsce, przybyła ze Stanów Zjednoczonych oraz głównie z Niemiec. Największy wkład miała tutaj firma Douteil, która w poszukiwaniu tańszej siły roboczej, bardzo potrzebnej głównie w sezonie gradowym, otworzyła dwie filie w Polsce. Stąd też najłatwiej o fachowców na Śląsku, gdzie firmy te maja swoje siedziby i gdzie GM produkuje swoje samochody, w którym to zakładzie również wykorzystywana jest ta metoda.
Źródło wikipedia.org
Dla każdego miłośnika samochodów, zarówno sprawność techniczna pojazdu, jak i jego wygląd są niezwykle istotne. Niestety w życiu każdego, nawet najlepszego kierowcy, zdarzają się nieprzewidziane sytuacje, w których czasem nie z naszej winy dochodzi do uszkodzenia karoserii pojazdu. Efektem takich zdarzeń często są drobne wgniecenia, niechlubne pamiątki po gradobiciu, „odkuwaniu” zimą lodu z karoserii czy też ślady po innych użytkownikach parkingów, którzy na przykład ciut za szeroko otworzyli drzwi swojego auta :) Tak powstałe „zagłębienia” w powierzchni nadwozia co prawda są defektem estetycznym, jednak skutecznie spędzają sen z powiek, bowiem na pierwszą myśl przychodzi nam konieczność drogiej naprawy lakierniczej lub wymiana całego elementu. Na szczęście, w takich przypadkach jest znacznie lepsze rozwiązanie, naprawa metodą PDR (Paintless Dent Removal), którą specjalizuje się firma MOBICAR, oferując swoim Klientom mobilny serwis
Firma MOBICAR odnosi swe sukcesy dzięki profesjonalnemu podejściu i niezwykłej skrupulatności, co przekłada się na jakość wykonywanych usług. Wgniecenia karoserii (pod warunkiem, że uszkodzeniu nie uległa powłoka lakiernicza) usuwane metodą PDR są zdecydowanie tańsze i szybsze, w porównaniu do tradycyjnych metod blacharsko-lakierniczych. A co najważniejsze nie pozostaje po nich żaden ślad, co nie wpływa na obniżenie wartości pojazdu.
Cały proces usuwania wgnieceń karoserii metodą PDR jest dużo szybszy i niemal o połowę tańszy w porównaniu do tradycyjnych metod wymagających szpachlowania i ponownego lakierowania danego elementu. Oprócz tego firma wykonuje naprawy w znacznie krótszym czasie (większość w ciągu doby) od momentu zgłoszenia zlecenia i proponuje naprawę bezpośrednio u Klienta, oszczędzając tym samym jego cenny czas. Naprawa metodą PDR jest usługą nieinwazyjną w powłoki lakiernicze, dzięki czemu nie ma ryzyka złego dopasowania elementów, niedobrania odpowiedniego odcienia lakieru karoserii, a w późniejszym czasie bardziej poważnych konsekwencji, takich jak proces rdzewienia blachy w miejscach napraw blacharskich.
Metodą PDR usuwamy przede wszystkim wgniecenia mniej więcej o średnicy do 30 mm i głębokości do 2 mm, w praktyce jednak (po dokładnych oględzinach) często podejmujemy się również napraw znacznie większych, czasem także (w przypadku uszkodzonej powłoki lakierniczej) przygotowujemy wgniecenia bezpośrednio do lakierowania, jednak bez konieczności użycia szpachli blacharskiej (tzw. metoda „push to paint”). Czas naprawy niewielkich uszkodzeń to około 30-60 minut, koszt od 100zł (cena uzależniona jest nie tylko od wielkości i głębokości uszkodzenia, ale również jego lokalizacji na nadwoziu pojazdu). W przypadku większych wgnieceń blachy cena usługi naprawczej i jej czas realizacji jest uzgadniany z Klientem podczas oględzin samochodu.
Firma MOBICAR to skuteczność i bezinwazyjność naprawy karoserii oraz profesjonalne podejście do oczekiwań Klienta. Usuwamy szkody mechaniczne, wynikające z wandalizmu, efekty drobnych stłuczek parkingowych, czy też uszkodzenia powstałe z powodu specyficznych warunków atmosferycznych (np. grad), które pozostawiają szpecące wgniecenia karoserii.
Dzięki bezinwazyjnej metodzie PDR, która nie wpływa na strukturę lakieru auta i nie ingeruje w jej warstwę, doprowadzimy kształt blachy samochodu do stanu sprzed uszkodzenia, nie tracąc przy tym na wartości pojazdu. Dzięki nam oszczędzając czas i pieniądze będziecie Państwo usatysfakcjonowani efektem naszej pracy.
Zapraszamy Państwa do zapoznania się ze stroną internetową naszej firmy, gdzie w zakładce galeria można ocenić efekty naszej pracy.
Firma MOBICAR służy pomocą, chętnie odpowiemy na Państwa pytania.
Serdecznie zapraszamy do kontaktu!